|
     Budapest Hozzászólások: 4 Reg.: 2011.09.03.
| |
|
Írd ide az autód típusát pl: astra. Figyelem!!! Az univerzális tuning termékeket nem fogja
kidobni a keresõ!
Részletes keresés
A 10 utolsó tuning keresõ szó:seat ledes index, opel astra f, opel insignia, nissan patrol, opel, volkswagen golf 6, fiat punto abarth, volkswagen golf 4 sp, audi c4, volkswagen golf 5 További keresõ szavak:tuning, golf, astra, eladó, ford, devil, lámpa, használt, honda, lökhárító
| |
|
|
NEXUS6 blogja
Visszatekintés |
Nagy forgalom ugyan nincs a blogomon, de azért írok már valamit, hogy hogyan áll a verda mostanság.
Elég rendesen ráálltam a tuning útra, szóval jöttek a cicomák Angel Eyes lámpák, krómkarikák miegymás. De azért megmaradtam egy határon belül. Még akár gyárinak is tûnhet elsõ pillantásra a kocsi. Aztán ami fontosabb szépen jöttek ugye a tuning alkatrészek is.
Sorrendben elõbb a hengerenkénti leömlõ. Gondoltam miután megjött, otthon hétvégén kicserélem. Nos ezt kb 3 hétig gondoltam, de amikor a valamelyik technikatörténeti múzeum elött (ahol parkoltam) az idegenvezetõ csajszi odaadta az autószerelõje számát, mert már neki volt ciki, hogy mit szerencsétlenkedek hetek óta, amikor õ itt a magyarság technikai géniuszáról szónokol. Na akkor éreztem, hogy irány a kipufogó klinika ismét.
Egy csavar volt berohadva az eredeti elrohadt, elrepedt öntöttvas leömlõben, azzal nem bírtam végül. De jobb is, mert mondja a szakember, hogy flexelni kell a kati elötti csövet, meg a végére valamit hegeszteni, mert a sport leömlõhöz nem igazán illeszkedik. Na ezt marhára nem tudtam volna néhány csavarkulccsal, meg a folyékony autóószerõvel (értsd csavarlazítóval) felszerelve megoldani. Kati kivételével így a kipufogó rendszer gyak új.
Na ez még tavaly januárban volt, ami után elsõ út vidékre. M7, motor melegszik, Lepsénynél leállok, víz sehol. Gondolom rátöltök. 2X is 4 lityót, naaaa! Mire leesik, hogy baxus ez hengerfej!!!! Leállít abban a pillanatban, nehogy szétnyomja a víz a dugókat. Tréler miegymás. Szerelõnél, átcuccolom az addig összegyûjtött kegytárgyakat, hogy azt is dobják rá, plusz olajcsere, vezérlés. Megcsinálták az összetört elsõ lököst, szárnyat is kapott. Végösszeg meg 300 ezer lett, caklipakli, trélerezéssel. Ez van.
Miután kb 1-2 havonta elõjött az alapjárati probléma fogtam a direktszûrõt és hihetetlen lendülettel dobtam a kukába. Valami gyári szûrõdobozt beszereztem, a szívó oldal alapos dzsuvátlanítása után egyszer sem volt gondom. Szal a mocskos olajos értelmetlen direktszûrõt nagyjából senkinek nem tudom ajánlani, mert teleköpi az alapjárati motort, meg mindent amit teleköphet olajjal.
Aztán asszem a vezérmûtengely projekt következett. Fórumokon olvasgatva látom, hogy az Opel a G Astra OPC verziójához csinált egy speckó motort X20XER néven, ami igazából a leömlõ + vezérmûtengely oldaláról különbözött a fûnyírótól, a motoros hólapátig GM termékekbe beszerelt X20XEV-tõl. Hmmm, sport leömlõ már megvolt, akkor már csak egy pár vezérmûtengely kéne. Hát ja, 300 ropiért lehetne is rendelni ilyeneket. Aztán egyszer félálomban felébredek, rákeresek a racing bazáron és kidobja, hogy van aki tized árért adna egy ilyet használtan, az összesen 4000 db-ban legyártott motorból kiszerelve. Másnap rácsörgök, stoppolom. Kérdezem: akkor esetleg beszereléshez nincs ötlete? Mondja, hogy persze bevállalják. Kérdezem, hogy motor okosítással tud valakit. Ja, persze azt is. Kiderült hogy sikerült rátalálnom pár Opelra specializálódott roppant lelkes fiatalra. Akik mellesleg elég furcsán néznek rám, amikor a szerelés uán tukmálom a pénzt, mert olyan pofátlanul alacsony áron dolgoznak, hogy nekem ciki.
Kocsi azóta 4000-tõl húz is mint, Dr. Oetker a belvárosi fogorvos. Csak persze az alacsonyabb fordulatszámot el lehet felejteni, mondjuk olyan 2000-ig. Kellemesen darabos lett az alapjárat is, szal végre van valami sportautó fílingje a kocsinak, nem olyan Stefan Weiss rááll az autópályára és minimál gázzal, rádiót hallgatva 160-nal leteker 1000 km-t fíling.
Kocsi már ment, igaz az alsóbb fordulati tartományban volt kis nyomaték lik, nem is egy. Szóval a fékeken is el kezdtem gondolkodni, megint. Mert sajnos amik elõször bekerültek azok inkább csak a lassítási szándék jelzését szolgálták, mint a hatékony sebesség csökkentést. Szuper speckó fék megoldások több százezerért kicsit soknak tûntek, szóval egy ideig jegeltem a témát.
Közben elkezdtem okosítani magamat, hogy orvosolható a nem túl fickós alacsony fordulati probléma. Úgy tûnt, hogy a szívó oldal tuningolásával érdemes lehet próbálkozni. Gondoltam összefabrikálok egy rezonátor csövet 3300-as fordulatra optimalizálva. Végül is valami kis érezhetõ hatása talán van is, placebó 20 ropiért, még a hülyének is megéri! Csak mert elég zavaró volt, hogy nagy nehezen 2500 után, amikor már épp magára talált a motor, 3000 körül megint leesett a nyomaték, hogy aztán 4000-nél még látványosabban kapjon az ember egy seggberúgást. Ez elsõ úton kifejezetten szórakoztató, városban viszont fárasztó, gyakorlatilag hétköznapi használatra használhatatlanná teszi a kocsit. Szal most olyan 2500 után a 4000-es csúcsig viszonylag monoton emelkedõ a nyomatékgörbe. Hiába ez a net azért tud valamit, ki is írtam CD-re.
Aztán nyáron kezdett ciki lenni, hogy a családban nincs egy üzembiztos kocsi, amivel lemehetnénk Orrfûre fesztiválozni, szal megint összepakoltam a kegytárgyaimat és elzarándokoltam a srácokhoz, hogy okozzanak valamit. A fékek már a minõsíthetetlen szintet érték el, alulról, szal gondoltam ideje valami sürgõs megoldást találni. Az elsõ tárcsákat cserélem valami olcsó sportra (Mikoda pont jó lesz), meg akkor nézek valami harapósabb betétet. Akkor már EBC Yellowstuff, nem igaz? Benyapumpa is gyanús volt, az is cserét kapott.
Hirtelen gázra soxor nem reagált, fulladt, ami csak a pirosnál az "egymásfaszátméregetõs" kilövéseknél volt ciki. Gyujtásra, gyertyára gyanakodtam, de végül is a pumpa volt a bûnös. A fékeket meg megszoktam, mindíg 2X távolságot tartottam ismerve magam és a kocsi képességeit. Minekután mentem egy próbakört az újakkal és a pesti vezetési kultúra miatt 1-2 komolyabb taposást kellett okoznom, végre megtapasztalhattam azt az érzést, amikor a lassulástól a szélvédõre pattanó szemgolyóim leverték a szétkenõdõ rovartetemeket. Csak azt vettem észre, hogy ez után más tart mögöttem 2-3X féktávot. :D
Na így aztán 5 személlyel levágódtunk Pécsre, a gép hegyen-völgyön meglepõen könnyen ment és lassított teljes terheléssel is. Öcsém vezetett vissza és lassan 3 év után végre elhagyta a száját az a mondat, hogy most már teccik neki a kocsi, akár el is fogadná!
XD | 2014. 07. 16. 01:05
    (1 szavazat) | 1 hozzászólás |
A fõnix feltámad |
Hú de elment az utóbbi 1-2 hónap!
Kicsit telelett már a törpöm a téligumi mizériával, haver ajánlgatta, hogy majd õ szerez nekem. Aztán jól meguntam a hitegetést, úgyhogy kis utánjárást követõen sikerült négy Michelin Pilot Alpin-ra szert tennem, használtan, de újszerû állapotban, jó árban.
Aztán közeledett a vészes dátum: a forgalmiban a mûszaki idõpontja. Ismerõsöm mesélte, hogy úgy járt, hogy kb 1 hónappal benézték a dátumot, a rendõr persze lemeszelte õket, kocsi forgalomból kivon, hajtépés. Aztán mikor végre eljutottak a márkaszervízve ott meg 600 rongyot kértek elsõ körben.
Na neeem! Úgyhogy január elsõ hete irány valami normális szerelõ. Kipufogó rendszer már amúgy is halálán volt, így adta magát a Kipufogóklinika, szerencsére mûszakiztatást, meg futómûbeállítást is vállalnak. Lengõket megrendeltem, meg az Angel Eyes virítókat, kicsit elegem lett már a vakoskodásból. A lámpát otthon ki is cseréltem, a lengõket meg a klinikán berakták.
Bömbike kapott szép új röfögõrendszert bár azt mondták, hogy ezen a mûszakin még átmenne. Csak néztem, normálisak ezek, hozom nekik a melót, õk meg le akarnak beszélni!? Mondom, ha 1-2 hónapon belül úgy is megadja magát az egyik dob, akkor minek várni. Katalizátor mögött tehát flex, a gányolt, házituning helyére a krómacél feljön. Hangja alapjáraton most szinte semmi, elegem is volt már, hogy én legyek az "utca-hülye-macsó-faszagyereke".
Az új lengõ nagyon kircsi, nem ráz/üt mégis jobban leköveti az utat. Mûszaki vizsga tehát abszolválva.
Haverom mondjuk idegbajt kapott, amíg elértünk a klinikára, meg vissza. Alapjárat minden lámpánál megadta magát, a kocsi meg még mindíg úgy ment mint apja megboldogult 30 éves Zsigája.
Hallgatom a nyafogását , hogy vigyem már el valami jó kis autóelektromos szakemberhez, mert ott lesz a hiba forrása. Biztos igaza van, õneki van már ixedik kocsija. Szerelõket is faggatjuk, hogy szerintük? Szokásos állvakarás, meg hogy volt már olyan emlékeik szerint, hogy egy motorvezérlõ számítógép update máskor a hasonló problámát megoldotta.
Aztán este lemegyek 3-4 sörrel alfába. Faxom, volt már hogy egész rendbe jött ez az alapjárat kérdés, mondjuk utána elõjött megint, így azt hittem mellényúltam. Mi is volt akkor buzerálva? Ja hát az alapjárati motor! Hiába cseréltem ki mondjuk aztán a gyujtókábelt, ártani ugyan nem ártott, hallhatóan kellemesebb a motor mûködése, meg az AC pumpa relét, semmi változás. Akkor vissza a kályhához. Alapjárati motor kiszed hidegzsíroldóval megtöm, egész délután mosogattam. Próbakör. A dolog megoldódni látszott, mégha néha az alapjárat pulzálása elõ is jött, de egyszer nem állt le. Hát ez úgy tûnik ennyi volt.
Hazamentem megint Kanizsára, otthon öcsém végre mehetett egy kört a kocsival. Nade belém is rakja az ideget, hogy a melós Skoda dobozos dizelanyámkínnya bizony jobban reagál a gázadásra, mint az én sportkupém, szal szép, de neki bizti nem kéne. Hát hiába ez a 15 év technológiai fejlõdés ugye!
Ó, hogy az a...! Az a baj, hogy hümmögök és kénytelen vagyok elismerni, hogy igaza van. A kocsi most már motorikusan úgy nagyjából megvan, még sem megy. Mondja õ is, hogy megkéne nézetni, mert egy szerelõ majd kitalálja, hogy hol van az a ménes.
Kisfaxom. Alfába megint lemegy. Bevillan valami. Én már megszoktam ugyan, de õ mondja, hogy a pedálok sem az igaziak. Kuplung túl lent fog, a fék nagyjából dögkút, a gáz meg mint egy 70 éves pléboj szeszáma viagra elvonás után, annyira fickós, mert ugye a motor szerinte is. Gondolom induljunk el a kályhától, mi van ha nincs itt semmi komoly gond, csak a pedálbeállítások a xarok!?
Gázpedál megnéz, határoló csavart visszaállítom, hogy nagyobb legyen a pedál útja, erre vagy 1,5 cm bowden visszakandikál. Faxa, "kicsit" meg van ez nyúlva! Két mûanyag gyorskötözõ szokás szerint rányom a végére, áll is mint Katiban a baba.
Próbakör, hát jelentem megjöttek a lovak!
:D | 2012. 01. 10. 23:41
    (1 szavazat) | Szólj hozzá! |
Szeretem a kihívásokat...!? |
Elég régen nem írtam, talán kicsit kezdek is belefáradni a dolgokba, a lego-autózásba.
Na még a múltkor úgy volt, hogy megyek Kanizsára. Kb a benzinkútig jutottam, mert "kicsit" elõjött a benzinfolyás. Töltés után rendesen kicsobogott vagy 10 lityi belõle. Kínomban szinte már csak röhögni tudtam. Amint néztük a kutassal a benyafolyást elmondta, hogy neki is volt két Calija is.
Másnap reggel, amikor már kicsit felszáradt a benya és nem kellett attól tartani, hogy DragonBall-ként kerülünk az esti hiradóba visszakocsikáztunk a "telephelyre" a kútról. Szerencsére nem a tank volt lyukas, csak a csövek voltak elöregedve. Az se két forint volt, de legalább meglett, meg az ékszíj csere is. Jó lenne minden esetre, ha valamilyen probléma úgy viszonylag egyszerûen tudna megoldódni. De mit panaszkodom végül is, hobbi/kalland autónak vettem. Na az megvan vele rendesen! :)
Aztán aztóta 2X is csináltam nagyobb utat le Kanizsára. Futómûbeállítás az nem ártana, kicsit oldalaz jobbra, meg téli gumi is kéne lassan. Ja és persze a meleg motornál az alapjárat elvesztésére is kéne már végre valami megoldás. Az üza rendszer gyak generálozva lett, az AGR szelepet, alapjárati szelepet is megpucoltam, szal valami más lesz a gond. Újabb ötlet, hogy a vezérléssel van valami. Vagy a jeladó adta meg magát, vagy csak arrébb állították a vezérmûszíjat 1 foggal. Egyelõre passz.
A verda viszont jól fogyaszt 7 körül 120-nál, az olajat sem eszi annyira. Meg azért kiba jó érzés, hogy nincs gond az elõzéssel sem, bár inkább csak autópályán mentem, minden esetre nem kell attól félni, hogy beragadok valami mögé. Nagyon nem hajtottam még meg, de tud gyorsulni, még úgy is, hogy 5-ösbe berakom Kanizsán és végigjövök Pestig.
Nem felhõtlen a kapcsolatunk ugyan Bömbivel, de azért jól kijövünk szerintem, az biztos, hogy eddig el volt hanyagolva, kicsit vissza kell szocializálni szegénykét.
Téli gumi, futómûbeállítás talán a héten meglesz. | 2011. 10. 18. 19:18
    (0 szavazat) | Szólj hozzá! |
Szerelés orbaxájba |
Na az valahogy úgy kezdõdött, hogy kb 2 hete, jól lecsutakoltam a jármûvet.
Meg mint írom haverral megbeszéltük, hogy mielött beadom szerelõhöz vezérmûszíjat cseréltetni még megnézi. Legfeljebb ha valamit nagyon akarnak, akkor már lesz egy válaszom.
Elindulok hozzá át a pesti csúcsforgalmon, sajna a meleg motor megint nem akarta az alapjáratot. Aztán egyszercsak szép kis felhõcskét látok elõkúszni a jobb eleje elöl. Ennyire túlmelegedett a fék, vagy mi? Nézem a motor hõmérsékletet, hát az se kicsi. Ajjaj! Elindulok, jobb tempónál visszahûl. Mikor megérkeztem, ahogy körbejárom látom ám, hogy folyik a víz, kúl! Meg hogy valaki jól bele is tolatott az elejébe, a Zorba-annyát neki! Motorháztetõ felbax, a hûtõ egyik beömlõ csonkja megrepedt, de más gond nincs. Gondolom, ez érdekes, mert a hûtõt nem érte semmi, még a klíma hûtõt sem, pedig az elõbb van. Igazából a lökhárító elején van egy jó tenyérnyi repedezés. Valszeg már elõbb megrepedt a csonk, valahogy meggyógyították, most csak elengedte magát. Vernyomásom persze az egekben. Amikor indultam egy emberke 10 cm-re rámtolatott, azért nem láttam a sérülést sem. Lehet hogy õ is volt a tettes. Faxom.
Haver kicsit kõrbeszaglássza, mondja, hogy a féktárcsát már rendelhetem is. Erre mondjuk számítottam. Felajánlotta, hogy ha gondolom kicsréli, csak az rengeteg sörbe fog kerülni. Igaza is volt:)))
Mondjuk kb 4 napig baxakodtunk vele, de megvan. Már csak külsõre is babább. Kézifék probléma is megoldódott, a fék meg rendesen fog végre.
Közben a hûtõt gyógyítgattuk, de hülyeség volt belekezdeni is. Aztán mikor elhatároztuk magunkat végre és kivettük, akkor láttuk, hogy nem görbe, hanem kb mint egy légcsavarban olyan csiga van benne. Szegény kocsi elejét rendesen megtörhették valamikor. A futómûvet mondjuk rendesen felújították, de egy csomó dolgot csak visszapakoltak bele.
Végül aztán kiba jó árért lett egy Nissens hûtõm, ezzel jó darabig nem lesz gond. Pillanatok alatt meglett a csere.
Így aztán már jó másfél hete ott dekkol a kocsi a haver elött, minden nap ott vagyok nálla. Imádja õ is a Calibrát, valamikor akart is venni, de aztán a BMW vonal felé indult el. Most neki is teljesült egy gyerekkori álma, de most már kicsit unja a legózást. Nem tudja mégsem megállni, nézi, bütyköli, de most már célozgat rá, hogy eleget szívtam a vérét. Mondjuk sörben azért rendesen kapott átömlesztést.:)
Hétvégére lehet, hogy bevállalok végre egy nagyobb autókázást. | 2011. 09. 28. 20:20
    (0 szavazat) | Szólj hozzá! |
Hibalista |
Szépen derülnek ki a "kis" hibák a kicsikérõl. De ugye az autó árát tekintve szerintem még benn vagyok így is.
Egerbõl elhozva Pestig elég sok mindfen kiderült az úton.
A kézifék egybõl jött, merthogy amikor kiálltam az udvarról az utca végéig simán elmentem behúzott kézifékkel és csak a figyelmeztetõ lámpára nézve esett le, hogy talkán ki kéne engedni. 6 kattanásig szinte semmi, Budán a hegyek között kicsit gáz mondhatni, kézifékes indulás felejtõs. Parkírozásban a rükverc azért még megfogja.
Autószerelõ nem kecsegtetett, mondta, hogy a teljes fékrendszer elég érdekes, kb. 150 000 lesz. Azért haver mondta, hogy nem eszik olyan forrón a kását. A szemrevételezésnél kértem a mestert, hogy legalább a kézifékkel csináljon valamit ideiglenesen. Azt mondta, hogy azt nem lehet, mert le kell szerelni a kereket, és meg kell bontani az egész féket, hogy megnézzük. Vectra/Calibra könyvben mondjuk nem ezt írták. Haver esdekelve kért, hogy ne legyek már hülye, elõtte had nézzék meg erõs autószerelõ múlttal rendelkezõ baráttal. Asszem hagyni fogom magam:)
Amikor hoztuk ahogy beértünk Pestre, sõt még elötte, elkezdett rakoncántlankodni a motor, alapjárat visszaestt a békasegge alá, majd nemes egyszerûséggel leállt. A Pesti 5 másodperces zöld lámpáknál ez még elsõhelyrõl is második menet. Tarkómban meg érzem a "jóakarók" tekintetét, amit még a munkahelyemen sem szeretem.
Kicsit okosítottak a fórumokon, meg utána is néztem, szal erõteljes AGR/EGR szelep jelenségnek tûnik. Talán még ma délután ki is iktatom az egész xarságot. Iszonyat balfaxságnak tûnik ez a kipufogáz szívó oldali visszavezetése megoldás. Amcsiban, ahol kitalálták ott azért az 5+ lityós motoroknál talán még van valami környezetvédelmi értelme. 300 lóbol, meg ha néha eltûnik 50, ki veszi észre? A motort meg viszi a lendület soha nem fog akadozni. Na de egy 2 lityósnál ez már gáz, és itt Európában ez már nagy autó. Annó, amikor jöttek az Ecotec Opel motorok, már akkor is hallottam, hogy a lámpánál szeretnek leállni. Most már tudom, hogy miért.
Cserénél a motorolaj, mint a legmagasabb energiatartalmú északitengeri olaj, olyan volt. Csere után kicsit azért finomabb lett a motor járása, hát nem csoda.
Aztán mester utána, mikor áll ki a mûhelybõl kivágja az ajtót, hogy mi ez a xar, miért nincs gáz rendesen? Motorháztetõ felnyit. Látjuk, hogy a gázbovden beállító anyája abszolút hiányzik. Kúl, gyors gányolás, aztán mintha rakétából lõnék ki az embert. Másik szerelõ (szintén Calibrás) meg vihog, hogy legalább kevesebbet fogyasztott:D
Mondjuk nem éppen. Mert nézem a fedélzeti agyat, ami azért bõven 10 lityó feletti fogyit írogat átlagban. Hogy miért az nemsokára ki is derül. Barátom felesége kiszúrja, hogy azért elég rendesen folyadék foltot hagy maga után, hiába nõk azért ösztönösen figyelnek az ilyesmire. Visszamegyek mintát veszek, megszagolom: benzin!
Ha nyomás alatt van elég rendesen ereszt. ráadásul két helyen is csepegtet a nyomokból ítélve. Ahogy látom állóhelyben leállított motorral nem vészes. Jövõhéten egyik legfontosabb meló.
Aztán a többi is érdekes, klíma, tolótetõ nem mûxik, de idén talán kibírom. Bal reflektor kiégve, 370 Ft, nem ügy. Ülésmagasságállító nem állít magasságot. Filózok, hogy bontóból megpróbálok lenyúlni egy vezetõülést, majd meglátjuk. Beltérben kisebb nagyobb esztétikai hibák.
Szóval az biztos, hogy mire összeáll a gépezet alaposan megismerem, meg azért nem tudom mennyi pénzbe lesz. De egyelõre még tart a lamúr és annyira nem érzem gáznak. Fórumokon szerencsére rengetegen segítenek, rengeteg az infó, ami bizony hatalom ja és pénz. De lehet, hogy a kettõ ugyan az? :D
Ma minden esetre ünnep volt, alaposan megcsutakoltam. Csillog, villant is, mint nagypapi aranyfoga.:D
Holnapra persze esõt mondanak, minden esetre legalább letesztelem, hogy a szuperszépítõszerek, amiket mostanában beszereztem, mit is érnek. Vízlepergetõhatás, extrafény, aranyóra lánccal. Persze.:) | 2011. 09. 18. 15:37
    (1 szavazat) | 6 hozzászólás |
Autópiaci tanulságok |
Amíg "doktorbácsi" nem mond okosságokat a kiskedvenc állapotáról, addig is leírok néhány gondolatot a használtautópiaci élményeimrõl.
Kezdeném ott, hogy az Opel Calibra nekem a kiadásától nagy álmom volt. Persze akkor nagyjából atomnyi esélyem nem volt egy ilyen kocsira, annak ellenére, hogy az Opelnél gyakorlatilag hozott anyagból legózták össze. Az aktuális Vectra volt nagyjából az alap: padlólemez, motor, mûszerfal tekintetében, amihez rittyentettek viszont egy besza-behu formát, világbajnok légellenállás-tényezõvel. Meg persze hozzáraktak még néhány milliót a Vectra árához, mert mint tudjuk az ár a termék része, és a luxus cuccosokat pedig nem használati értékükért veszik, hanem csak és kizárólag az árukért.
Én azonban, mint az aerodinamikában hobbi és szakmai szinten is érintett emberke, azonnal és visszavonhatatlanul beleestem a verdába.
De ennyit a könnyes emlékekrõl, meg a történelemrõl.
Szóval teltek múltak az évek és a dolgos hétköznapok és lassan-lassan egy használt Calibra ára visszacsúszott oda, ahova a beleépített anyagok is predesztinálják, egy Vectra, sõt egy lerobbant Astra szintjére, már már ciki módon alacsonyra.
Azonban ez más nagy kocsiról is elmondható, egy 15 éves Volvó ára is pontosan ugyan itt van. Aki tehát 10+ életkorú kocsit választ, akár tuning alapként, akár csak használatra, annak bizony óriási lehetõségei vannak! Ez lehet az elsõ tanulság.
A második meg, hogy csodák nincsenek!
Egy autót, amit 500 rongyért hirdetnek az pontosan annyit is ér! Legalább is általában. Hiába sorolják fel a rengeteg extrát, az csupán azt jelenti, hogy a kocsiban van és nem azt, hogy mûködik is!
Találkoztam olyan kocsival, ami fullextrás V6-os volt asszem pont 500-ért és gyakorlatilag semmi nem mûködött benne. Se klima, se audió, se kormányszervó, szinte semmi, ja még a motor is igencsak puffogott.
Ennek ellenére még azt is mondanám, hogy korrekt volt az ára, ugyan is ennyi pénzért kb ennyit kapni. Szomorú, de ez van.
Vagy veszel egy motorilag mûködõképes klíma nélkülit, vagy fullextrásat gyak motor nélkül.
Érdekes volt azonban, ahogy a piacon egy-egy agyonrohadt, bár motorilag mûködõképes kocsinál is gyakorlatilag mindenki a hifit kezdte el mutogatni, azt ahogy a tiptop csomagtartóban, hogyan ül a mélynyomó. Ez valami Calibra tulaj betegség lehet. Zenét hallgatni én mondjuk otthon szeretek inkább, nekem az autóhifi csak arra való, hogy meghallgassam az idõjárást, vagy a trafi jelentéseket. Bár, ha belegondolok talán bevállalható lett volna némelyik ilyen ementáli, hiszen van itthon pár macskám, akik majd elkapják a lyukakban rohangászó egereket, így erre legalább nem kell költeni.:D
Kicsit innen folytatva a gondolatmenetet a klíma/extrák utólagos beszereltetése viszont ugye 100 ezrekbe kerül, ha viszont ezek már benn vannak, akkor lehet, hogy csak 10 ezrekbe.
És kb itt a harmadik tanulság, hogy az autóknál gyakorlatilag a mûködõképes, mûködésképtelen alkatrészek/rendszerek, a meglevõ és hiányzó képességek arányát kell okosan mérlegelni. Gyakorlatilag, hogy mennyire vagy képes és hajlandó lenyúlni a gyöngyért a szarba.
De ez ugye egyénfüggõ, ha autószerelõ vagy, akkor nem lesz gond akár egy motorcserével sem. Fékek, váltó, ugyan már! Ha pedig lakatos, vagy fényezõ vagy, vagy csak van ilyen ismerõsöd, akkor bevállalod a rozsdafoltokat is.
Az igazi játék akkor kezdõdik, amikor, mint esetemben, nincs az embernek ilyen használható mûszaki végzettsége.
Az hogy ezzel hova lehet jutni, majd a folytatásban kiderül. | 2011. 09. 03. 16:11
    (4 szavazat) | 3 hozzászólás |
Apa kezdõdik! |
Kedden került hozzám a kicsike. De egyre jobban bele vagyok zúgva. Van mit csinálni rajta, szóval megvan az elfoglaltságom és a pénzem helye is jó pár hónapra elõre.
Nem akarom szénné tuningolni, csak hogy ne úgy nézzen ki, mint egy retro idõgép, mondjuk a Vissza a jövõbe c. filmbõl.
Jelenleg a kötelezõ köröket futom, átiratás, általános mûszaki felmérés, ilyesmi. Hogy mi lesz a következõ lépés, azt majd az utóbbi dönti el.
Elõször persze technikailag kell rendberakni, olajcsere, vezérmû bordásszíj, a fékek is elég gázok.
A belsõ is hagy kívánni valót persze, kicsit lelakott szegényke.
De a fényezés rozsdafolt nélküli, tökéletes, futómû is elég OK-nak tûnik.
Szóval akkor irány a végtelen és még tovább!
:D | 2011. 09. 03. 15:07
    (0 szavazat) | Szólj hozzá! |
| |
|
|
|
70 / 2345600
A Tuning Pápa mindenben segít! (Sõt TAJ számból jósol is.) Kérdezz bátran Balitól, mert õ tuning ügyben képben van és tök szívesen segít neked. Melyik tuning cucc lesz jó az autódhoz és melyik nem? Melyiket érdemes megvenni? Hívd most! Csekkjobári rákkjobári!
200.000 Ft feletti vásárlás esetén ingyen, a nagyméretû, vagy súlyos csomagok kivételével, alatta 2.100 Ft-ért küldjük a csomagod futárszolgálattal.
Kérdezés nélkül, értéktõl függõen egyre komolyabb ajándékot kapsz, ha legalább két terméket vásárolsz a Devil tuning butik kínálatából.
Semmi pánik! Mentõt nem hívunk idõben, de itt a Devilnél minden tuning motyóra 14 napos pénz-visszafizetési és cseregaranciát kapsz.
Olcsón eltékozolt vadiúj tuning alkatrészek az OUTLET-ben. Minden ami beragadt, vagy visszavett termék, akár féláron, vagy alatta.
| |
|
12:22: Üdv, hány csavarral lehet a lökháritóhoz rögziteni? emblématartó van hozzá? - kaphatok ... Fk Automotive Audi A3 8P, Facelift, 2008.04-2012.07-ig, RS-Look, ezüst-fekete tuning hűtőrács Istoo_m4rk 10:28: Opel H Astra(z18xer) Station ... Frankó!
A regisztrációd már éles, de van még valami... 08:24: Sziasztok!
VW Passat kombi 3BG 2003-as autóm van.
Kompatibilis ez a fényszóró vele? ... Jom Vw, Volkswagen Passat 3BG Angel Eyes, 2000.10-2005.09-ig, fekete tuning lámpa 23:24: Üdvözlettel köszöntem esetleg ha fényszóró újra is van az is érdekel alábbi ... Auto-Tech Mercedes Benz, W218 CLS, 2011-től, AMG Design, motorháztető, sárvédők, nappali fénnyel, grillel első lökh., hátsó diffúzor ködlámpával tuning body kit 07:17: H??dedrága, nettóért megvaszem, ha elküldöd ... Fk Automotive Audi A3 8P, Facelift, 2008.04-2012.07-ig, RS-Look, ezüst-fekete tuning hűtőrács 14:46: Szép napot azt szeretném kérdezni, hogy esetlek a 2003as modelre is rámegy? Ha igen a másik ... Pakfeifer Suzuki Swift 1997-ig tuning lökhárító
| |
|
Rossz számot adtál meg lancia!!!
Rossz számot adtál meg lancia!!!
Szia!
Az érdekelne hogy vw mk5 golf 1.6 trendline alap felszerelt modellhez jó lenne ez a tuning hûtõrács ?
[katt]
[katt] 20:31: Hali Bali!
Állítható futómûre lenne szükségem.
De sajnos az itt felsorolt autó típusok között nem szerepel az autóm.(Vagy csak nem vettem észre)
Egy 2015-ös Nissan Pulsar c13 1618cm 140kw.
Azért írok neked hátha tudsz segíteni.
Elõre-is köszi.
Üdv:Zoli 13:14: Tisztelt Kállai Zoltán Úr!
Igen, melléklem:
[katt]
Szállítási ideje 1, 1.5 hét.
Tisztelettel:
Patkós Balázs
T Cím !
Érdeklõdnék hogy Peugeot 208 GTI (2015) Hátsó sport dobot lehet-e kapni.
Köszönettel.Kállai Zoltán
sziasztok adott egy astra f sedan sportdobot szeretnék rá de 1997? melyik lenne jó rá köszi
sziasztok olyan kérdésem lenne hogy a g60- as fix futomû ültetõszetett bele lehet rakni 19e 1g1 es be is????
20:54: SZÓVAL AZ ELSÕ ÛZENET NEM EGÉSZEN JÖTT ÖSSZE.Azt szeretném megkérdezni,hogy a kis CORSA-mat,SZERETNÉM leültetni fix magasságútuning sportfutómû TA TECHNIX -60/40 ARÁNYBAN.HA VAN VALAKINEK TAPASZTALATA EZZEL KAPCSOLATBAN ÿ( KINÉZET,RUGÓZÁS MENNYIRE MARAD KOMFORTOS,MEKKORA FELNIT ÉRDEMES HOZZÁTENNI AHOZ ,HOGY IGAZÁN JÓL NÉZZEN KI.STB,STB,STB.MINDEN VÁLASZ ,HOZZÁSZÓLÁST TAPASZTALATOT SZIVESEN FOGADOK. KÖSZI.
16:15: Üdv!
Az lenne a kérdésem, hogy VW POLO 6N1 van Nekem, ki szeretném cserélni a kormányt csak az a baj, hogy légzsákos és a mûszerfalon megjelenik hiba kódnak a légzsák, azzal lehet kezdeni valamit vagy csak a mûszerfalon?
Elõre is köszönöm
| |
|