KÜLSŐ OPTIKA BELSŐ OPTIKA MOTOR FUTÓMŰ SPORTFÉK LEVEGŐSZŰRŐ SPORTKIPUFOGÓ VERSENYFELSZERELÉS ALUFELNI

tag info




NEXUS6


Budapest
Hozzászólások: 4
Reg.: 2011.09.03.


Adatlapja Adatlapja
Tuning autója Tuning autója
Blogja Blogja
Képei Képei
Videói Videói
Ezeket vette meg Ezeket vette meg
Üzenőfal Üzenőfal
Klubtagságai Klubtagságai
Ismerősei Ismerősei
Naplója Naplója
Hozzászólásai Hozzászólásai

Tuning kereső


Írd ide az autód típusát pl: astra. Figyelem!!! Az univerzális tuning termékeket nem fogja kidobni a kereső!


tuning Keresés
Részletes keresés

A 10 utolsó tuning kereső szó:

honda, KADETT, audi a6, kerékagy porvédő sapka, nissan 240 sx, oros tuning, hyundai, Golf 5, FORD, BMW E30

További kereső szavak:

tuning, opel, golf, astra, eladó, devil, lámpa, használt, bmw, lökhárító

Tuning alkatrészek



Tuning cimkék



Új tuning autók


ZeeMaffin még tuning mentes autója
VW Golf3 autó
Uomo77 még tuning mentes autója
Alfa romeo 156 autó
Stone666 félkész tuning autója
Suzuki Ignis GS 1,3 autó
Imi 1.3 16v még tuning mentes autója
Suzuki Swift sedan 1.3 GC 16v 2003 autó
Barnus15 széria autója
Lada 2105 autó
További tuning autók...
Új autó 

Új tuning képek



Tuning gyártók


Tuning alkatrészek
AutoStyle Típusspecifikus ködlámpa
AutoStyle Suzuki Swift YP6, 2009-2014-ig, kivéve sport típusok, kapcsolóval, fekete burkolattal, füst ködlámpával ködlámpa

 

 

 
NEXUS6 blogja


 Legrégebbivel kezdve
Visszatekintés

Nagy forgalom ugyan nincs a blogomon, de azért írok már valamit, hogy hogyan áll a verda mostanság.
Elég rendesen ráálltam a tuning útra, szóval jöttek a cicomák Angel Eyes lámpák, krómkarikák miegymás. De azért megmaradtam egy határon belül. Még akár gyárinak is tűnhet első pillantásra a kocsi. Aztán ami fontosabb szépen jöttek ugye a tuning alkatrészek is.
Sorrendben előbb a hengerenkénti leömlő. Gondoltam miután megjött, otthon hétvégén kicserélem. Nos ezt kb 3 hétig gondoltam, de amikor a valamelyik technikatörténeti múzeum elött (ahol parkoltam) az idegenvezető csajszi odaadta az autószerelője számát, mert már neki volt ciki, hogy mit szerencsétlenkedek hetek óta, amikor ő itt a magyarság technikai géniuszáról szónokol. Na akkor éreztem, hogy irány a kipufogó klinika ismét.
Egy csavar volt berohadva az eredeti elrohadt, elrepedt öntöttvas leömlőben, azzal nem bírtam végül. De jobb is, mert mondja a szakember, hogy flexelni kell a kati elötti csövet, meg a végére valamit hegeszteni, mert a sport leömlőhöz nem igazán illeszkedik. Na ezt marhára nem tudtam volna néhány csavarkulccsal, meg a folyékony autóószerővel (értsd csavarlazítóval) felszerelve megoldani. Kati kivételével így a kipufogó rendszer gyak új.
Na ez még tavaly januárban volt, ami után első út vidékre. M7, motor melegszik, Lepsénynél leállok, víz sehol. Gondolom rátöltök. 2X is 4 lityót, naaaa! Mire leesik, hogy baxus ez hengerfej!!!! Leállít abban a pillanatban, nehogy szétnyomja a víz a dugókat. Tréler miegymás. Szerelőnél, átcuccolom az addig összegyűjtött kegytárgyakat, hogy azt is dobják rá, plusz olajcsere, vezérlés. Megcsinálták az összetört első lököst, szárnyat is kapott. Végösszeg meg 300 ezer lett, caklipakli, trélerezéssel. Ez van.
Miután kb 1-2 havonta előjött az alapjárati probléma fogtam a direktszűrőt és hihetetlen lendülettel dobtam a kukába. Valami gyári szűrődobozt beszereztem, a szívó oldal alapos dzsuvátlanítása után egyszer sem volt gondom. Szal a mocskos olajos értelmetlen direktszűrőt nagyjából senkinek nem tudom ajánlani, mert teleköpi az alapjárati motort, meg mindent amit teleköphet olajjal.
Aztán asszem a vezérműtengely projekt következett. Fórumokon olvasgatva látom, hogy az Opel a G Astra OPC verziójához csinált egy speckó motort X20XER néven, ami igazából a leömlő + vezérműtengely oldaláról különbözött a fűnyírótól, a motoros hólapátig GM termékekbe beszerelt X20XEV-től. Hmmm, sport leömlő már megvolt, akkor már csak egy pár vezérműtengely kéne. Hát ja, 300 ropiért lehetne is rendelni ilyeneket. Aztán egyszer félálomban felébredek, rákeresek a racing bazáron és kidobja, hogy van aki tized árért adna egy ilyet használtan, az összesen 4000 db-ban legyártott motorból kiszerelve. Másnap rácsörgök, stoppolom. Kérdezem: akkor esetleg beszereléshez nincs ötlete? Mondja, hogy persze bevállalják. Kérdezem, hogy motor okosítással tud valakit. Ja, persze azt is. Kiderült hogy sikerült rátalálnom pár Opelra specializálódott roppant lelkes fiatalra. Akik mellesleg elég furcsán néznek rám, amikor a szerelés uán tukmálom a pénzt, mert olyan pofátlanul alacsony áron dolgoznak, hogy nekem ciki.
Kocsi azóta 4000-től húz is mint, Dr. Oetker a belvárosi fogorvos. Csak persze az alacsonyabb fordulatszámot el lehet felejteni, mondjuk olyan 2000-ig. Kellemesen darabos lett az alapjárat is, szal végre van valami sportautó fílingje a kocsinak, nem olyan Stefan Weiss rááll az autópályára és minimál gázzal, rádiót hallgatva 160-nal leteker 1000 km-t fíling.
Kocsi már ment, igaz az alsóbb fordulati tartományban volt kis nyomaték lik, nem is egy. Szóval a fékeken is el kezdtem gondolkodni, megint. Mert sajnos amik először bekerültek azok inkább csak a lassítási szándék jelzését szolgálták, mint a hatékony sebesség csökkentést. Szuper speckó fék megoldások több százezerért kicsit soknak tűntek, szóval egy ideig jegeltem a témát.
Közben elkezdtem okosítani magamat, hogy orvosolható a nem túl fickós alacsony fordulati probléma. Úgy tűnt, hogy a szívó oldal tuningolásával érdemes lehet próbálkozni. Gondoltam összefabrikálok egy rezonátor csövet 3300-as fordulatra optimalizálva. Végül is valami kis érezhető hatása talán van is, placebó 20 ropiért, még a hülyének is megéri! Csak mert elég zavaró volt, hogy nagy nehezen 2500 után, amikor már épp magára talált a motor, 3000 körül megint leesett a nyomaték, hogy aztán 4000-nél még látványosabban kapjon az ember egy seggberúgást. Ez első úton kifejezetten szórakoztató, városban viszont fárasztó, gyakorlatilag hétköznapi használatra használhatatlanná teszi a kocsit. Szal most olyan 2500 után a 4000-es csúcsig viszonylag monoton emelkedő a nyomatékgörbe. Hiába ez a net azért tud valamit, ki is írtam CD-re.
Aztán nyáron kezdett ciki lenni, hogy a családban nincs egy üzembiztos kocsi, amivel lemehetnénk Orrfűre fesztiválozni, szal megint összepakoltam a kegytárgyaimat és elzarándokoltam a srácokhoz, hogy okozzanak valamit. A fékek már a minősíthetetlen szintet érték el, alulról, szal gondoltam ideje valami sürgős megoldást találni. Az első tárcsákat cserélem valami olcsó sportra (Mikoda pont jó lesz), meg akkor nézek valami harapósabb betétet. Akkor már EBC Yellowstuff, nem igaz? Benyapumpa is gyanús volt, az is cserét kapott.
Hirtelen gázra soxor nem reagált, fulladt, ami csak a pirosnál az "egymásfaszátméregetős" kilövéseknél volt ciki. Gyujtásra, gyertyára gyanakodtam, de végül is a pumpa volt a bűnös. A fékeket meg megszoktam, mindíg 2X távolságot tartottam ismerve magam és a kocsi képességeit. Minekután mentem egy próbakört az újakkal és a pesti vezetési kultúra miatt 1-2 komolyabb taposást kellett okoznom, végre megtapasztalhattam azt az érzést, amikor a lassulástól a szélvédőre pattanó szemgolyóim leverték a szétkenődő rovartetemeket. Csak azt vettem észre, hogy ez után más tart mögöttem 2-3X féktávot. :D
Na így aztán 5 személlyel levágódtunk Pécsre, a gép hegyen-völgyön meglepően könnyen ment és lassított teljes terheléssel is. Öcsém vezetett vissza és lassan 3 év után végre elhagyta a száját az a mondat, hogy most már teccik neki a kocsi, akár el is fogadná!
XD

2014. 07. 16. 01:05
(1 szavazat)
1 hozzászólás


A főnix feltámad

Hú de elment az utóbbi 1-2 hónap!
Kicsit telelett már a törpöm a téligumi mizériával, haver ajánlgatta, hogy majd ő szerez nekem. Aztán jól meguntam a hitegetést, úgyhogy kis utánjárást követően sikerült négy Michelin Pilot Alpin-ra szert tennem, használtan, de újszerű állapotban, jó árban.
Aztán közeledett a vészes dátum: a forgalmiban a műszaki időpontja. Ismerősöm mesélte, hogy úgy járt, hogy kb 1 hónappal benézték a dátumot, a rendőr persze lemeszelte őket, kocsi forgalomból kivon, hajtépés. Aztán mikor végre eljutottak a márkaszervízve ott meg 600 rongyot kértek első körben.
Na neeem! Úgyhogy január első hete irány valami normális szerelő. Kipufogó rendszer már amúgy is halálán volt, így adta magát a Kipufogóklinika, szerencsére műszakiztatást, meg futóműbeállítást is vállalnak. Lengőket megrendeltem, meg az Angel Eyes virítókat, kicsit elegem lett már a vakoskodásból. A lámpát otthon ki is cseréltem, a lengőket meg a klinikán berakták.
Bömbike kapott szép új röfögőrendszert bár azt mondták, hogy ezen a műszakin még átmenne. Csak néztem, normálisak ezek, hozom nekik a melót, ők meg le akarnak beszélni!? Mondom, ha 1-2 hónapon belül úgy is megadja magát az egyik dob, akkor minek várni. Katalizátor mögött tehát flex, a gányolt, házituning helyére a krómacél feljön. Hangja alapjáraton most szinte semmi, elegem is volt már, hogy én legyek az "utca-hülye-macsó-faszagyereke".
Az új lengő nagyon kircsi, nem ráz/üt mégis jobban leköveti az utat. Műszaki vizsga tehát abszolválva.
Haverom mondjuk idegbajt kapott, amíg elértünk a klinikára, meg vissza. Alapjárat minden lámpánál megadta magát, a kocsi meg még mindíg úgy ment mint apja megboldogult 30 éves Zsigája.
Hallgatom a nyafogását , hogy vigyem már el valami jó kis autóelektromos szakemberhez, mert ott lesz a hiba forrása. Biztos igaza van, őneki van már ixedik kocsija. Szerelőket is faggatjuk, hogy szerintük? Szokásos állvakarás, meg hogy volt már olyan emlékeik szerint, hogy egy motorvezérlő számítógép update máskor a hasonló problámát megoldotta.
Aztán este lemegyek 3-4 sörrel alfába. Faxom, volt már hogy egész rendbe jött ez az alapjárat kérdés, mondjuk utána előjött megint, így azt hittem mellényúltam. Mi is volt akkor buzerálva? Ja hát az alapjárati motor! Hiába cseréltem ki mondjuk aztán a gyujtókábelt, ártani ugyan nem ártott, hallhatóan kellemesebb a motor működése, meg az AC pumpa relét, semmi változás. Akkor vissza a kályhához. Alapjárati motor kiszed hidegzsíroldóval megtöm, egész délután mosogattam. Próbakör. A dolog megoldódni látszott, mégha néha az alapjárat pulzálása elő is jött, de egyszer nem állt le. Hát ez úgy tűnik ennyi volt.
Hazamentem megint Kanizsára, otthon öcsém végre mehetett egy kört a kocsival. Nade belém is rakja az ideget, hogy a melós Skoda dobozos dizelanyámkínnya bizony jobban reagál a gázadásra, mint az én sportkupém, szal szép, de neki bizti nem kéne. Hát hiába ez a 15 év technológiai fejlődés ugye!
Ó, hogy az a...! Az a baj, hogy hümmögök és kénytelen vagyok elismerni, hogy igaza van. A kocsi most már motorikusan úgy nagyjából megvan, még sem megy. Mondja ő is, hogy megkéne nézetni, mert egy szerelő majd kitalálja, hogy hol van az a ménes.
Kisfaxom. Alfába megint lemegy. Bevillan valami. Én már megszoktam ugyan, de ő mondja, hogy a pedálok sem az igaziak. Kuplung túl lent fog, a fék nagyjából dögkút, a gáz meg mint egy 70 éves pléboj szeszáma viagra elvonás után, annyira fickós, mert ugye a motor szerinte is. Gondolom induljunk el a kályhától, mi van ha nincs itt semmi komoly gond, csak a pedálbeállítások a xarok!?
Gázpedál megnéz, határoló csavart visszaállítom, hogy nagyobb legyen a pedál útja, erre vagy 1,5 cm bowden visszakandikál. Faxa, "kicsit" meg van ez nyúlva! Két műanyag gyorskötöző szokás szerint rányom a végére, áll is mint Katiban a baba.
Próbakör, hát jelentem megjöttek a lovak!
:D

2012. 01. 10. 23:41
(1 szavazat)
Szólj hozzá!


Szeretem a kihívásokat...!?

Elég régen nem írtam, talán kicsit kezdek is belefáradni a dolgokba, a lego-autózásba.
Na még a múltkor úgy volt, hogy megyek Kanizsára. Kb a benzinkútig jutottam, mert "kicsit" előjött a benzinfolyás. Töltés után rendesen kicsobogott vagy 10 lityi belőle.  Kínomban szinte már csak röhögni tudtam. Amint néztük a kutassal a benyafolyást elmondta, hogy neki is volt két Calija is.
Másnap reggel, amikor már kicsit felszáradt a benya és nem kellett attól tartani, hogy DragonBall-ként kerülünk az esti hiradóba visszakocsikáztunk a "telephelyre" a kútról. Szerencsére nem a tank volt lyukas, csak a csövek voltak elöregedve. Az se két forint volt, de legalább meglett, meg az ékszíj csere is. Jó lenne minden esetre, ha valamilyen probléma úgy viszonylag egyszerűen tudna megoldódni. De mit panaszkodom végül is, hobbi/kalland autónak vettem. Na az megvan vele rendesen! :)
Aztán aztóta 2X is csináltam nagyobb utat le Kanizsára. Futóműbeállítás az nem ártana, kicsit oldalaz jobbra, meg téli gumi is kéne lassan. Ja és persze a meleg motornál az alapjárat elvesztésére is kéne már végre valami megoldás. Az üza rendszer gyak generálozva lett, az AGR szelepet, alapjárati szelepet is megpucoltam, szal valami más lesz a gond. Újabb ötlet, hogy a vezérléssel van valami. Vagy a jeladó adta meg magát, vagy csak arrébb állították a vezérműszíjat 1 foggal. Egyelőre passz.
A verda viszont jól fogyaszt 7 körül 120-nál, az olajat sem eszi annyira. Meg azért kiba jó érzés, hogy nincs gond az előzéssel sem, bár inkább csak autópályán mentem, minden esetre nem kell attól félni, hogy beragadok valami mögé. Nagyon nem hajtottam még meg, de tud gyorsulni, még úgy is, hogy 5-ösbe berakom Kanizsán és végigjövök Pestig.
Nem felhőtlen a kapcsolatunk ugyan Bömbivel, de azért jól kijövünk szerintem, az biztos, hogy eddig el volt hanyagolva, kicsit vissza kell szocializálni szegénykét.
Téli gumi, futóműbeállítás talán a héten meglesz.

2011. 10. 18. 19:18
(0 szavazat)
Szólj hozzá!


Szerelés orbaxájba

Na az valahogy úgy kezdődött, hogy kb 2 hete, jól lecsutakoltam a járművet.
Meg mint írom haverral megbeszéltük, hogy mielött beadom szerelőhöz vezérműszíjat cseréltetni még megnézi. Legfeljebb ha valamit nagyon akarnak, akkor már lesz egy válaszom.
Elindulok hozzá át a pesti csúcsforgalmon, sajna a meleg motor megint nem akarta az alapjáratot. Aztán egyszercsak szép kis felhőcskét látok előkúszni a jobb eleje elöl. Ennyire túlmelegedett a fék, vagy mi? Nézem a motor hőmérsékletet, hát az se kicsi. Ajjaj! Elindulok, jobb tempónál visszahűl. Mikor megérkeztem, ahogy körbejárom látom ám, hogy folyik a víz, kúl! Meg hogy valaki jól bele is tolatott az elejébe, a Zorba-annyát neki! Motorháztető felbax, a hűtő egyik beömlő csonkja megrepedt, de más gond nincs. Gondolom, ez érdekes, mert a hűtőt nem érte semmi, még a klíma hűtőt sem, pedig az előbb van.  Igazából a lökhárító elején van egy jó tenyérnyi repedezés. Valszeg már előbb megrepedt a csonk, valahogy meggyógyították, most csak elengedte magát. Vernyomásom persze az egekben. Amikor indultam egy emberke 10 cm-re rámtolatott, azért nem láttam a sérülést sem. Lehet hogy ő is volt a tettes. Faxom.
Haver kicsit kőrbeszaglássza, mondja, hogy a féktárcsát már rendelhetem is. Erre mondjuk számítottam. Felajánlotta, hogy ha gondolom kicsréli, csak az rengeteg sörbe fog kerülni. Igaza is volt:)))
Mondjuk kb 4 napig baxakodtunk vele, de megvan. Már csak külsőre is babább. Kézifék probléma is megoldódott, a fék meg rendesen fog végre.
Közben a hűtőt gyógyítgattuk, de hülyeség volt belekezdeni is. Aztán mikor elhatároztuk magunkat végre és kivettük, akkor láttuk, hogy nem görbe, hanem kb mint egy légcsavarban olyan csiga van benne. Szegény kocsi elejét rendesen megtörhették valamikor. A futóművet mondjuk rendesen felújították, de egy csomó dolgot csak visszapakoltak bele.
Végül aztán kiba jó árért lett egy Nissens hűtőm, ezzel jó darabig nem lesz gond. Pillanatok alatt meglett a csere.
Így aztán már jó másfél hete ott dekkol a kocsi a haver elött, minden nap ott vagyok nálla. Imádja ő is a Calibrát, valamikor akart is venni, de aztán a BMW vonal felé indult el. Most neki is teljesült egy gyerekkori álma, de most már kicsit unja a legózást. Nem tudja mégsem megállni, nézi, bütyköli, de most már célozgat rá, hogy eleget szívtam a vérét. Mondjuk sörben azért rendesen kapott átömlesztést.:)
Hétvégére lehet, hogy bevállalok végre egy nagyobb autókázást.

2011. 09. 28. 20:20
(0 szavazat)
Szólj hozzá!


Hibalista

Szépen derülnek ki a "kis" hibák a kicsikéről. De ugye az autó árát tekintve szerintem még benn vagyok így is.
Egerből elhozva Pestig elég sok mindfen kiderült az úton.
A kézifék egyből jött, merthogy amikor kiálltam az udvarról az utca végéig simán elmentem behúzott kézifékkel és csak a figyelmeztető lámpára nézve esett le, hogy talkán ki kéne engedni. 6 kattanásig szinte semmi, Budán a hegyek között kicsit gáz mondhatni, kézifékes indulás felejtős. Parkírozásban a rükverc azért még megfogja.
Autószerelő nem kecsegtetett, mondta, hogy a teljes fékrendszer elég érdekes, kb. 150 000 lesz. Azért haver mondta, hogy nem eszik olyan forrón a kását. A szemrevételezésnél kértem a mestert, hogy legalább a kézifékkel csináljon valamit ideiglenesen. Azt mondta, hogy azt nem lehet, mert le kell szerelni a kereket, és meg kell bontani az egész féket, hogy megnézzük. Vectra/Calibra könyvben mondjuk nem ezt írták. Haver esdekelve kért, hogy ne legyek már hülye, előtte had nézzék meg erős autószerelő múlttal rendelkező baráttal. Asszem hagyni fogom magam:)
Amikor hoztuk ahogy beértünk Pestre, sőt még elötte, elkezdett rakoncántlankodni a motor, alapjárat visszaestt a békasegge alá, majd nemes egyszerűséggel leállt. A Pesti 5 másodperces zöld lámpáknál ez még elsőhelyről is második menet. Tarkómban meg érzem a "jóakarók" tekintetét, amit még a munkahelyemen sem szeretem.
Kicsit okosítottak a fórumokon, meg utána is néztem, szal erőteljes AGR/EGR szelep jelenségnek tűnik. Talán még ma délután ki is iktatom az egész xarságot. Iszonyat balfaxságnak tűnik ez a kipufogáz szívó oldali visszavezetése megoldás. Amcsiban, ahol kitalálták ott azért az  5+ lityós motoroknál talán még van valami környezetvédelmi értelme. 300 lóbol, meg ha néha eltűnik 50, ki veszi észre? A motort meg viszi a lendület soha nem  fog akadozni. Na de egy 2 lityósnál ez már gáz, és itt Európában ez már nagy autó. Annó, amikor jöttek az Ecotec Opel motorok, már akkor is hallottam, hogy a lámpánál szeretnek leállni. Most már tudom, hogy miért.
Cserénél a motorolaj, mint a legmagasabb energiatartalmú északitengeri olaj, olyan volt. Csere után kicsit azért finomabb lett a motor járása, hát nem csoda.
Aztán mester utána, mikor áll ki a műhelyből kivágja az ajtót, hogy mi ez a xar, miért nincs gáz rendesen? Motorháztető felnyit. Látjuk, hogy a gázbovden beállító anyája abszolút hiányzik. Kúl, gyors gányolás, aztán mintha rakétából lőnék ki az embert. Másik szerelő (szintén Calibrás) meg vihog, hogy legalább kevesebbet fogyasztott:D
Mondjuk nem éppen. Mert nézem a fedélzeti agyat, ami azért bőven 10 lityó feletti fogyit írogat átlagban. Hogy miért az nemsokára ki is derül. Barátom felesége kiszúrja, hogy azért elég rendesen folyadék foltot hagy maga után, hiába nők azért ösztönösen figyelnek az ilyesmire. Visszamegyek mintát veszek, megszagolom: benzin!
Ha nyomás alatt van elég rendesen ereszt. ráadásul két helyen is csepegtet a nyomokból ítélve. Ahogy látom állóhelyben leállított motorral nem vészes. Jövőhéten egyik legfontosabb meló.
Aztán a többi is érdekes, klíma, tolótető nem műxik, de idén talán kibírom. Bal reflektor kiégve, 370 Ft, nem ügy. Ülésmagasságállító nem állít magasságot. Filózok, hogy bontóból megpróbálok lenyúlni egy vezetőülést, majd meglátjuk. Beltérben kisebb nagyobb esztétikai hibák.
Szóval az biztos, hogy mire összeáll a gépezet alaposan megismerem, meg azért nem tudom mennyi pénzbe lesz. De egyelőre még tart a lamúr és annyira nem érzem gáznak. Fórumokon szerencsére rengetegen segítenek, rengeteg az infó, ami bizony hatalom ja és pénz. De lehet, hogy a kettő ugyan az? :D
Ma minden esetre ünnep volt, alaposan megcsutakoltam. Csillog, villant is, mint  nagypapi aranyfoga.:D
Holnapra persze esőt mondanak, minden esetre legalább letesztelem, hogy a szuperszépítőszerek, amiket mostanában beszereztem, mit is érnek. Vízlepergetőhatás, extrafény, aranyóra lánccal. Persze.:)

2011. 09. 18. 15:37
(1 szavazat)
6 hozzászólás


Autópiaci tanulságok

Amíg "doktorbácsi" nem mond okosságokat a kiskedvenc állapotáról, addig is leírok néhány gondolatot a használtautópiaci élményeimről.
Kezdeném ott, hogy az Opel Calibra nekem a kiadásától nagy álmom volt. Persze akkor nagyjából atomnyi esélyem nem volt egy ilyen kocsira, annak ellenére, hogy az Opelnél gyakorlatilag hozott anyagból legózták össze. Az aktuális Vectra volt nagyjából az alap: padlólemez, motor, műszerfal tekintetében, amihez rittyentettek viszont egy besza-behu formát, világbajnok légellenállás-tényezővel. Meg persze hozzáraktak még néhány milliót a Vectra árához, mert mint tudjuk az ár a termék része, és a luxus cuccosokat pedig nem használati értékükért veszik, hanem csak és kizárólag az árukért.
Én azonban, mint az aerodinamikában hobbi és szakmai szinten is érintett emberke, azonnal és visszavonhatatlanul beleestem a verdába.
De ennyit a könnyes emlékekről, meg a történelemről.
Szóval teltek múltak az évek és a dolgos hétköznapok és lassan-lassan egy használt Calibra ára visszacsúszott oda, ahova a beleépített anyagok is predesztinálják, egy Vectra, sőt egy lerobbant Astra szintjére, már már ciki módon alacsonyra.
Azonban ez más nagy kocsiról is elmondható, egy 15 éves Volvó ára is pontosan ugyan itt van. Aki tehát 10+ életkorú kocsit választ, akár tuning alapként, akár csak használatra, annak bizony óriási lehetőségei vannak! Ez lehet az első tanulság.
A második meg, hogy csodák nincsenek!
Egy autót, amit 500 rongyért hirdetnek az pontosan annyit is ér! Legalább is általában. Hiába sorolják fel a rengeteg extrát, az csupán azt jelenti, hogy a kocsiban van és nem azt, hogy működik is!
Találkoztam olyan kocsival, ami fullextrás V6-os volt asszem pont 500-ért és gyakorlatilag semmi nem működött benne. Se klima, se audió, se kormányszervó, szinte semmi, ja még a motor is igencsak puffogott.
Ennek ellenére még azt is mondanám, hogy korrekt volt az ára, ugyan is ennyi pénzért kb ennyit kapni. Szomorú, de ez van.
Vagy veszel egy motorilag működőképes klíma nélkülit, vagy fullextrásat gyak motor nélkül.
Érdekes volt azonban, ahogy a piacon egy-egy agyonrohadt, bár motorilag működőképes kocsinál is gyakorlatilag mindenki a hifit kezdte el mutogatni, azt ahogy a tiptop csomagtartóban, hogyan ül a mélynyomó. Ez valami Calibra tulaj betegség lehet. Zenét hallgatni én mondjuk otthon szeretek inkább, nekem az autóhifi csak arra való, hogy meghallgassam az időjárást, vagy a trafi jelentéseket. Bár, ha belegondolok talán bevállalható lett volna némelyik ilyen ementáli, hiszen van itthon pár macskám, akik majd elkapják a lyukakban rohangászó egereket, így erre legalább nem kell költeni.:D
Kicsit innen folytatva a gondolatmenetet a klíma/extrák utólagos beszereltetése viszont ugye 100 ezrekbe kerül, ha viszont ezek már benn vannak, akkor lehet, hogy csak 10 ezrekbe.
És kb itt a harmadik tanulság, hogy az autóknál gyakorlatilag a működőképes, működésképtelen alkatrészek/rendszerek, a meglevő és hiányzó képességek arányát kell okosan mérlegelni. Gyakorlatilag, hogy mennyire vagy képes és hajlandó lenyúlni a gyöngyért a szarba.
De ez ugye egyénfüggő, ha autószerelő vagy, akkor nem lesz gond akár egy motorcserével sem. Fékek, váltó, ugyan már! Ha pedig lakatos, vagy fényező vagy, vagy csak van ilyen ismerősöd, akkor bevállalod a rozsdafoltokat is.
Az igazi játék akkor kezdődik, amikor, mint esetemben, nincs az embernek ilyen használható műszaki végzettsége.
Az hogy ezzel hova lehet jutni, majd a folytatásban kiderül. 

2011. 09. 03. 16:11
(4 szavazat)
3 hozzászólás


Apa kezdődik!

Kedden került hozzám a kicsike. De egyre jobban bele vagyok zúgva. Van mit csinálni rajta, szóval megvan az elfoglaltságom és a pénzem helye is jó pár hónapra előre.
Nem akarom szénné tuningolni, csak hogy ne úgy nézzen ki, mint egy retro időgép, mondjuk a Vissza a jövőbe c. filmből.
Jelenleg a kötelező köröket futom, átiratás, általános műszaki felmérés, ilyesmi. Hogy mi lesz a következő lépés, azt majd az utóbbi dönti el.
Először persze technikailag kell rendberakni, olajcsere, vezérmű bordásszíj, a fékek is elég gázok.
A belső is hagy kívánni valót persze, kicsit lelakott szegényke.
De a fényezés rozsdafolt nélküli, tökéletes, futómű is elég OK-nak tűnik.
Szóval akkor irány a végtelen és még tovább!
:D

2011. 09. 03. 15:07
(0 szavazat)
Szólj hozzá!


 Legrégebbivel kezdve

Egy oldalon megjelenő elemek száma:  

 

 

VIP tagság


Email:
Jelszó:
VIP tagság regisztráció
Elfelejtett jelsz?

BALÁZS
 
SEGÍT NEKED IS...
70 / 234.56.00
 
A Tuning Pápa mindenben segít! (Sőt TAJ számból jósol is.) Kérdezz bátran Balitól, mert ő tuning ügyben képben van és tök szívesen segít neked. Melyik tuning cucc lesz jó az autódhoz és melyik nem? Melyiket érdemes megvenni? Hívd most! Csekkjobári rákkjobári!
INGYEN IS HÁZHOZ VIHETJÜK...
200.000 Ft feletti vásárlás esetén ingyen, alatta 2.100 Ft-ért küldjük a csomagod futárszolgálattal.
 
2 TERMÉKNÉL AJÁNDÉK JÁR...
Kérdezés nélkül, értéktől függően egyre komolyabb ajándékot kapsz, ha legalább két terméket vásárolsz a Devil tuning butik kínálatából.
 
ELÉGEDETTSÉGI GARANCIA...
Semmi pánik! Mentőt nem hívunk időben, de itt a Devilnél minden tuning motyóra 14 napos pénz-visszafizetési és cseregaranciát kapsz.
 
AKÁR FÉLÁR ALATT IS MEGVEHETED...
Olcsón eltékozolt vadiúj tuning alkatrészek az OUTLET-ben. Minden ami beragadt, vagy visszavett termék, akár féláron, vagy alatta.
 
MEGÉRI KÖVETNI MINKET...
Érdekelnek a profi és ízléses tuning autók? Kíváncsi vagy a legmenőbb tuning trendekre? Akkor kövess minket az alábbi közösségi oldalakon is...

autotuningbolt devil_tuning Devil Tuning

Tuning blog



Beszólások


Devil Tuning Bali 11:28: Üdv, igen jó ...
Tuning-Tec Vw, Volkswagen Golf 3, füst-piros tuning hátsó lámpa
17:29: Sziasztok! Ez Golf 4 cabriohoz is jó? Ha nem milyen lenne hozzá? Köszi
Tuning-Tec Vw, Volkswagen Golf 3, füst-piros tuning hátsó lámpa
Devil Tuning Bali 14:16: Üdv, igen, benne van az "E" jelzés, mehetsz vele ...
Tuning-Tec Alfa Romeo 156, 1997.10-2003.06-ig, fekete tuning lámpa (Angel Eye, Dayline, D-lite)
Uomo77 14:11: Sziasztok! érdekelne hogy Magyarországon engedélyezett-e a forgalomba ez a lámpa? Illetve van-e ...
Tuning-Tec Alfa Romeo 156, 1997.10-2003.06-ig, fekete tuning lámpa (Angel Eye, Dayline, D-lite)
Devil Tuning Bali 13:16: Üdv, 35i passatba ...
Tuning-Tec Bemutató darab, új, anyós oldaliba erősebb izzó volt téve, a búrán látszik a sérülés, Volkswagen Passat Dayline, 35i, 1993-1996-ig, fekete lámpa
Devil Tuning Bali 13:15: Üdv, amennyiben 50mm a bemenő cső átmérője, akkor jó ...


Tuning fórum


Használt tuning adás-vétel
Tuning fórum autómárkák szerint
Köpködés és anyázás
Tuning élet, sztorik, találkozók
Tuning fórum
Tuning stílusok
Segítség a DEVIL TUNING oldal használatához
Klubok

Fórumban



Üzenőfal


tuning Elejéretuning Visszatuning Hozzászóloktuning Következőtuning Végére

sziasztok adott egy astra f sedan sportdobot szeretnék rá de 1997? melyik lenne jó rá köszi
 

sziasztok olyan kérdésem lenne hogy a g60- as fix futomű ültetőszetett bele lehet rakni 19e 1g1 es be is????

TCs 20:54:
 SZÓVAL AZ ELSŐ ŰZENET NEM EGÉSZEN JÖTT ÖSSZE.Azt szeretném megkérdezni,hogy a kis CORSA-mat,SZERETNÉM leültetni fix magasságútuning sportfutómű TA TECHNIX -60/40 ARÁNYBAN.HA VAN VALAKINEK TAPASZTALATA EZZEL KAPCSOLATBAN  ˙( KINÉZET,RUGÓZÁS MENNYIRE MARAD KOMFORTOS,MEKKORA FELNIT ÉRDEMES HOZZÁTENNI AHOZ ,HOGY IGAZÁN JÓL NÉZZEN KI.STB,STB,STB.MINDEN VÁLASZ ,HOZZÁSZÓLÁST TAPASZTALATOT SZIVESEN FOGADOK.  KÖSZI.

 


VW Ricsi 16:15: Üdv!
Az lenne a kérdésem, hogy VW POLO 6N1 van Nekem, ki szeretném cserélni a kormányt csak az a baj, hogy légzsákos és a műszerfalon megjelenik hiba kódnak a légzsák, azzal lehet kezdeni valamit vagy csak a műszerfalon?
Előre is köszönöm
szegyen ez az oldal,olyan dolgokat hirdetnek arany arban amirol fogalmuk nincs(pl bmw e53 sport legszuro 2017.03-ig,100 euroert)2ö16 vegen le allitotak az e53 gyartasat.vicc ez az oldal
Üdv. Lenne egy kérdésem.
BMW 320TD 2.0 E46 (2004)-hez hol tudnék a legjobb áron hozzájutni lengőkar szetthez? (lengőkar, trapzézgömbfej, szilent stb)
T Cím !
Érdeklődnék hogy Mazda MX 5 Nc 1-hez milyen széles nyomtávszélesítőt lehet felszerelni,és hogy az első kerekekhez is felszokták szerelni?
Köszönettel.
Farkasdi Zsigmond
0630 311 3801.
sziasztok. 2007 es rs octaviahoz szeretnék ültetorugot,és elsö ledes lámpát. hol találom?

sziasztok! opel corsa c hátsó izzó csereről keresek videót. Valaki?
sziasztok keresek w t4 hoszitott 93 as csomagter talcat meret 120x 120 as koszonom is elore tel 30 432 9982
tuning Elejéretuning Visszatuning Hozzászóloktuning Következőtuning Végére


Új tagok


mariokaa1
mariokaa1
Nyíregyháza

Neesunktulzasokba
Neesunktulzasokba
Pilis

Bobess
Bobess
Kecskemét

ZeeMaffin
ZeeMaffin
Tárnok

Budó23
Budó23
Kővágószőlős


 

Á.sz.f.
Adatkezelési tájékoztató
Autótuning üzlet és webshop
Tuning tippek! Tuning alkatrészek, tuning tanfolyam és tuning közösség. Ingyenes autótuning e-mail tanfolyam! 10 végzetes hiba, amiért kiröhögik a tuningautódat! Fékrendszerek, külső optikai tuning, sportkipufogók, leömlők, sport levegőszűrők, futómű, alufelnik, versenyfelszerelések.

Telefonszám:
+36.70.23456.00

E-mail:
info@deviltuning.hu

Üzlet:
4032, Debrecen, Böszörményi út 151.

Nyitvatartás:
Hétfő: 09-18
Kedd: 09-18
Szerda: 09-18
Csütörtök: 09-18
Péntek: 09-18
Szombat: 09-13
Vasárnap: zárva

Cégadatok:
Cégnév: Patkós Balázs egyéni vállalkozó
Székhely: 4032 Debrecen, Böszörményi út 151.
Telephely: 4032 Debrecen, Böszörményi út 151.
Adószám: 63172942-2-29
Cégjegyzékszám: 5138688
Ügyvezető: Patkós Balázs

Autótuning viszonteladó partnereket keresünk a következő városokban:
Budapest Szeged Miskolc Pécs Győr Nyíregyháza Kecskemét Székesfehérvár Szombathely Szolnok Tatabánya Kaposvár Érd Veszprém Békéscsaba Zalaegerszeg Sopron Eger Nagykanizsa Dunaújváros Hódmezővásárhely Dunakeszi Cegléd Baja Salgótarján Vác Gödöllő Ózd Szigetszentmiklós Szekszárd Gyöngyös Mosonmagyaróvár Pápa Gyula Hajdúböszörmény Esztergom Kiskunfélegyháza Budaörs Orosháza Ajka Kazincbarcika Szentes Kiskunhalas Jászberény Szentendre Komló Tata Nagykőrös Siófok Makó Gyál Hajdúszoboszló Törökszentmiklós Keszthely Vecsés Várpalota Hatvan Karcag Dunaharaszti

Kövess minket itt is...
autotuningbolt devil_tuning Devil Tuning


Téma: Tuning tippek - DEVIL TUNING